Få hjælp af Næstved Erhverv

Covid-19 kan have konsekvenser for mange virksomheder. Hos Næstved Erhverv er vi klar til at støtte og hjælpe vores virksomheder i denne tid. Kontakt erhvervskonsulent Vivi Johansen på telefon 5588 5219 eller på e-mail: vsmaje@naestvederhverv.dk

Lønkompensation

Alle virksomheder, uanset om de er berørte af restriktioner eller ej, kan søge lønkompensation, hvis de lever op til betingelserne.

Læs mere, og se om kravene opfyldes og ansøg her

Kompensation for faste omkostninger

Virksomheder, der har et omsætningsnedgang, har mulighed for at søge kompensation for faste omkostninger.
Der er flg. ordninger:

  • Kompensation for stedbundne faste omkostninger – uden revisorerklæring (light). 
  • Kompensation for faste omkostninger – med revisorerklæring.

 

Få overblik over ordningerne, se om kravene opfyldes og ansøg her

Kompensation for tabt omsætning for selvstændige

Ved omsætningstab på mindst 45% som følge af covid-19.

Læs mere, se om kravene opfyldes og ansøg her

Kommende ordninger og puljer

I begyndelsen af 2022 åbner Erhvervsstyrelsen for ansøgning af følgende kompensationsordninger og puljer:

Kompensation til selvstændige med et omsætningstab på min. 30%
Som følge af coronavirus/covid-19 for perioden 1. december 2021 – den 28. februar 2022.

 

Kompensation for tabt B-indkomst
Som følge af coronavirus/covid-19 for perioden den 1. december 2021 – 28. februar 2022.

 

Kompensation for tabt blandet indkomst
Som følge af coronavirus/covid-19 for perioden den 1. december 2021 – 28. februar 2022.

 

Kompensation til arrangører
Virksomheder der er arrangører af arrangementer, der som følge af restriktioner eller forsamlingsforbud er aflyst, udskudt eller væsentligt ændret kan søge denne ordning.

 

Pulje for letfordærvelige varer
Leverandører og virksomheder, der er brændt inde med letfordærvelige varer frem til weekenden 17.-19. december 2021 efter aflyste julefrokoster og sociale begivenheder på mere end 50 personer udenfor private hjem, kan søge op til kr. 40.000 kr. i denne pulje.

 

Decemberpulje

I denne pulje kan virksomheder søge kompensation for:

  • Sæsonbetonede omkostninger:
    Julepynt mm. og anden udsmykning, der ikke kan genanvendes ved næste sæson. Der kan søges op til kr. 150.000 kr.
  • Sæsonbetonede letfordærvelige fødevarer:
    efter aflyste julefrokoster og sociale begivenheder på mere end 50 personer udenfor private hjem. Der kan søges op til kr. 250.000 kr.

 

Desuden arbejdes der på en aftale til kulturlivet.

Slutafregning af kompensation

Hvis du har modtaget kompensation, skal du indberette en række oplysninger om den periode, du har fået kompensation for.

Læs mere og se perioderne her

Lån fra vækstfonden

Læs mere om Vækstfondens finansieringsmuligheder her

Arbejdsdeling

Når en virksomhed har arbejdsfordeling, er medarbejderne ikke fuldt beskæftigede – men arbejder nogle dage og får løn fra virksomheden for disse dage, mens de går ledige de andre dage.

Læs mere her – eller kontakt Næstved Jobcenter: vkc@naestved.dk, tlf.: 2016 6574

Kunstner eller kulturinstitution

Kompensationsordninger for kulturaktiviteter, kunstnere og kulturinstitutioner, der er berørte af coronavirus/covid-19.

Læs mere om ordningerne her

Senest opdateret 10/1 2022

Vivi Johansen

Er du interesseret i at høre mere, så kontakt mig!

Tlf.: 5588 5219 

E-mail: vsmaje@naestvederhverv.dk

Abonner på vores nyhedsbrev

Få aktuel viden inden for erhvervslivet, invitationer til arrangementer og meget mere!

JA TAK

Nyttige links om covid 19

Virk.dk kan du få overblik og vejledning om coronavirus/covid-19 og få adgang til at søge kompensation og hjælpepakker.

Virksomhedsguiden.dk kan du løbende orientere dig om, hvordan virksomheder skal forholde sig til covid-19. Her kan du også løbende følge med i påbud og anbefalinger, hvordan virksomheder er juridisk stillede, og hvilke muligheder der er for hjælp til virksomheder, økonomisk kompensation mv.

Næstved Kommune har lavet en informationsside om coronavirus og Næstved Kommune. Du tilgår siden her.

Dansk Erhverv har lavet en guide til virksomheder om covid-19. Tilsvarende har DI.

Den fælles myndighedsside om covid-19 finder du her.

Læs mere om de enkelte hjælpe-initiativer på finansministeriets hjemmeside under nyheder på www.finansministeret.dk.

Hotlines

Hvis du som virksomhed har spørgsmål til covid-19, er der oprettet en særlig hotline. Hotlinen vejleder som udgangspunkt ikke – men er behjælpelig med at henvise til rette myndighed. 

Kontakt hotlinen på telefon 7220 0034. Hotlinen er åben mandag – torsdag kl. 8.30 – 16.00 og fredag              kl. 9.00 – 15.00.

Du kan også kontakte Dansk Erhvervs Hotline på telefon 3374 6400

Myndighedernes fælles hotline er telefon 7020 0233

Styrelsen for arbejdsmarked og rekruttering har  også en hotline for virksomheder i hverdagene                fra 8.00 – 16.00 på telefon 7220 0350.

1:1-vejledning om corona og din virksomhed

Har du mistet overblikket, eller er du tvivl om, hvordan du ansøger om hjælpepakker eller kompensation?

Hos Næstved Erhverv er vi klar til at hjælpe, så tøv ikke med at kontakte erhvervskonsulent                        Vivi Johansen på telefon 5588 5219 eller e-mail vsmaje@naestvederhverv.dk

Hvis du søger rådgivning, kan vi henvise dig til rådgivere, og du kan få 2 timers gratis, indledende rådgivning.